AÖF Çan Eğrisi Not Sistemi Rehberi

Bu konuda açıköğretim fakültesinde yeni not sisteminden bahsedeceğiz. Örgün eğitimde de kullanılan bu not sisteminin adı çan eğrisi. Bu konuda sık aldığımız “kredili sistemdeki çan eğrisi nedir, bu not sisteminde başarı koşulları nelerdir ?” tarzı soruları cevaplayacağız.

bkz. Ders Ortalaması Ne Anlama Gelir ?

Üniversitelerde ders notu hesaplamada 2 belirgin sistem vardır.

1. Katalog Sistemi: Geçme veya başarı puanlarının kesinlikle belli olduğu sistem. Örneğin: “50 ve üstü alan herkes geçer.”

2. Çan Sistemi: Sınıfın not ortalaması dikkate alınır böylelikle geçme notu ve diğer başarı puanları belirlenir.

AÖF’ün bu yıl kullanmaya başladığı dönemlik kredili sistem de çan eğrisi gibi örgün öğretimde yer almaktadır. Bu açıdan açık öğretimdeki sistem gitgide normal örgün üniversitelerdeki sisteme yaklaşmaktadır.

Çan eğrisini tanımlarken, sınıfın not ortalaması dikkate alınır dedik bunu biraz açalım. Çan eğrisi not sisteminde bağıl değerlendirme vardır. Yani aldığınız puan, sınıfınızdaki diğer öğrencilerin aldığı puana göre (ona bağlı olarak) belirlenir.

Diyelim kolay bir ders var, herkesin yüksek not aldığı, bu derste 60 puan alıp kalabilirsiniz. Buna karşın zor bir derste 40 puanla geçebilirsiniz.

Konuyu biraz daha detaylı açıklarsak:

5 öğrencinin aldığı bir ders olsun. Bu dersten öğrencilerin dönem sonu notları (Vize %30, Final %70) aşağıdaki gibiyse:

60 + 80 + 25 + 70 + 55 = 290

Bu puanı öğrenci sayısına bölersek: 290:5= 58 puan bu sınıfın ortalamasıdır . Ancak geçmek için en az 58 puan alınması anlamına gelmemektedir. Sınıfın bu ortalama puanı genellikle CC harf notuna denk gelir. CC ne çok kötüdür ne de çok iyidir tam ortadadır.

Standart Sapmanın Etkisi: Sapma öğretmenler tarafından belirlenir diyelim bu rakam 10 olsun.

sınıfımızın ortalaması: 58 idi.

58 = CC ise

58 + 10 = 68 =CB olur.

Aynı şekilde 58 – 10 = 48 CD olur.

Başarı ve harf notları genel olarak şu şekildedir:

can egrisi84,00-100 - AA  (geçti)
77,00-83,99 - AB (geçti)
71,00-76,99 - BA (geçti)
66,00-70,99 - BB (geçti)
61,00-65,99 –  BC (geçti)
56,00-60,99 - CB (geçti)
50,00-55,99 - CC (geçti)
46,00-49,99 - CD (ortalamaya göre geçer)
40,00-45,99 - DC (ortalamaya göre geçer)
33,00-39,99 - DD (ortalamaya göre geçer)
0-32,99 - FF (kaldı)

Peki bunu öğrendim de ne oldu diyebilirsiniz, sonuçta bu sizin puanınızın yanında diğer öğrencilerinin puanlarının da etkili olduğunu gösteriyor. Açıkcası bunu hesaplamanıza imkan yok, genel olarak 45 – 55 arası notlar taban geçer notlardır. Kredisi yüksek derslerden iyi not almak ise, ortalama ile geçme hakkınızı yükseltir. Açıköğretim fakültesi dersleri listemizdeki ders kredilerine (K) göz atabilirsiniz.

Etiketler: , , , , ,

  

168 Yorum : “AÖF Çan Eğrisi Not Sistemi Rehberi”

  1. şura 04 Mart 2013 Saat: 21:55 #

    yani genel ortalamadan kastınız güz ve bahar döneminin ortalaması mı?

  2. esen 05 Mart 2013 Saat: 11:39 #

    hocam ben toplam 45 kredi aldım aldığım notları 45′e bölüp 2 mi olması lazım geçmem için

  3. seren 05 Mart 2013 Saat: 12:23 #

    mrblar maliyet muhasebesinden vizede 60 aldım final 25 aldım harf notu dd yazıyor genel ortlamam 1,710 dönem içi ortama 2,380 geçtimmi kaldımmı yardımcı olurmusunuz

    • Gri Bilge 07 Mart 2013 Saat: 00:01 #

      o dersten kaldınız, bahar döneminde genel not ortalamanızı 2.00 yaparsanız geçmiş sayılırsınız.

  4. şura 06 Mart 2013 Saat: 01:34 #

    budönemki ortalamam 2.3 bir tane dersim ortalamaya göre geçerdi şimdi bu dersi geçmiş mi bulunuyorum yoksa bahar dönemi sonunda mı belli olacak?4.sınıftayım mezun olmam için genel ortalamama mı bakılacak ?

  5. nadie 06 Mart 2013 Saat: 10:04 #

    benim ortalama 1.70 yazıyo koşullu olan derslerden kaldım mı yani seneye bu dönem mi vericem :(

    • Gri Bilge 07 Mart 2013 Saat: 22:02 #

      bahar döneminde gnoyu 2.00 ve üzeri yaparsanız koşullu notları geçersiniz.

  6. ihsan baki 12 Mart 2013 Saat: 22:21 #

    Gri bilge yardımcı olursan sevinirim sana zahmet bi sorum var beni 2 CC 1DC 3DD Var Dönem Not Ortalam 1,39 Genel Not Ortalamam 1.70 ben seneye tekrarmı görcem bu dersleri yoksa Güz döneminde Genel not ortalamasını 2.00.yada üzerinde tutar isem geçermiyim.

    Simdiden Teşekkürler..

    • Gri Bilge 13 Mart 2013 Saat: 22:45 #

      cc zaten geçer. DC ve DD için bahar dönemi 2.00 üstü gno yaparsanız geçersiniz.

  7. sevil 13 Mart 2013 Saat: 19:48 #

    ders not ortalamam: 3,7 genel not ortalamam ise: 3,640 bu durumda yüksek onur belgesi alabiliyor muyum? kredi toplamım 23…
    açıklamada şöyle. deniyor. en az 30 kredi olmalı ve ders ortalaması 3,5 ve üzeri olmalı ki yüksek onur belgesi alınsın deniyor.. diğer madde de ise genel not ortalaması 3,5 ve üzeri ise yüksek onur belgesi alabilir diyor. yani şöylemi anlamalıyım; eğer genel not ortalaması 3,5 ve üzeri ise kredi toplamına bakmaya gerek yok. ama ders ortalaması 3,70 ise ve genel ortalama 2,8 ise örneğin bu durumda kredi toplamının 30 olması gerekiyorki ders not ortalamasından yüksek onur belgesi alınsın. inşallah düzgün açıklaya bilmişimdir. konuyu bir de siz değerlendirirseniz sevinirim. yukarada belirttiğim gibi yüksek onur belgesi alabiliyor muyum? teşekkürler

    • Gri Bilge 13 Mart 2013 Saat: 22:28 #

      ilgili dönemden 30 kredilik ders almış olmanız gerekiyor ilk koşul bu.
      3.50′yi geçtiğinizden yüksek onur belgesi alırsınız, dönem not ortalamanıza bakılır. diğer için bkz: http://www.gribilge.com/aof-onur-ve-yuksek-onur-belgesi/

      • sevil 15 Mart 2013 Saat: 22:56 #

        yine kafam karıştı. benim 23 kredilik dersim var. ama genel not ortalamam 3,640..
        yönetmelikte diyorki ya 30 kredi dersin olup ve dönem ders ortalaman 3,5 ve üzeri ise yüksek onur alırsın.. veya genel ortalaman 3,5 üzeri ise yüksek onur belgesi alırsın..
        yani ikinci koşul için 30 krediyi şart koşmuyor.

        • Gri Bilge 16 Mart 2013 Saat: 20:07 #

          koşulları karıştırıyorsunuz, size gönderdiğim linkte ilk kısımda dönemlik onur belgelerinden bahsediliyor. 2 kısımda ise onur öğrenciliğinden bahsediliyor. o maddede gno ile mezun olma şartı var. dikkatli okumanızı öneririm. “veya” sözcüğü dönemlik belgeler için kullanılmamıştır.

  8. NACİ K. 14 Mart 2013 Saat: 14:52 #

    slm aleyküm…..Not ortalamam 2.700 sadece bir dersim FF diğerlerinden geçtim ama bundan kaldım mı? kaldıysam telafisi nasıl olur? teşekkürler!…

    • Gri Bilge 15 Mart 2013 Saat: 22:25 #

      seneye aynı dönem alacaksınız telafi için.

  9. NACİ K. 16 Mart 2013 Saat: 21:41 #

    eyvallah sağolun!..teşekkür ederim..

  10. şura 31 Mart 2013 Saat: 12:28 #

    aöf haberlerinde bahar dönemi arasınav tarihleri nisanda olduğu haberi yayınlamış yanlış olması lazım değil mi ,aöf arasınavları 4-5 mayıs tarihlerinde olmayacak mı?teşekkürler…

  11. Zeynep 01 Mayıs 2013 Saat: 13:34 #

    Merhaba ben aöf işletme 2.sınıf öğrencisiyim genel not ortalamam 3,42 dönem not ortalamam ise 3,67
    Fakat şimdi mat 2′den zor konular olduğu için durum iç açıcı değil vizeden 38 finalden 35 aldım not ortalamasına göre geçmiş sayılmış mı oluyorum çan eğrisi bu anlamamı gelmiş oluyor kredisi yüksek olan derslerimden 80-85 arası aldım acaba bu durum mat 2 yi mi etkilemiş yardımcı olursanız sevinirim iyi günler dilerim.

    • Gri Bilge 03 Mayıs 2013 Saat: 20:13 #

      harf notlarınızı vermelisiniz bana.

  12. Zeynep 01 Mayıs 2013 Saat: 13:37 #

    Aynı şekilde olan arkadaşım ise mat 2′den hem vize hem finalde 33 almış not ortalamasından geçmiş mi oluyor acaba genel not ortalaması 3,00 dönem not ortalaması 3,50 sorularımızı cevaplayabılır mısınız lütfen

  13. ZEYNEP 07 Mayıs 2013 Saat: 15:18 #

    Harf notlarımız genelde AA , BB, CC, DC , DD ŞEKLİNDEDİR.

    • Gri Bilge 09 Mayıs 2013 Saat: 19:45 #

      geçmişsiniz o halde genel not ortalaması sayesinde.

  14. ZEYNEP 10 Mayıs 2013 Saat: 05:56 #

    Çok teşekkürler:)
    çok bilgilisiniz başarılarınızın devamını dilerim.

    • Gri Bilge 10 Mayıs 2013 Saat: 08:10 #

      rica ederim :)

  15. DERYA 27 Mayıs 2013 Saat: 12:50 #

    merhaba bahar döneminde tek dersim var 4 kredilik vize den 30 aldım geçebilmem için finalden kaç almam gerekiyor

    • Gri Bilge 29 Mayıs 2013 Saat: 18:01 #

      60-70 sınıf başarısına göre değişir.

      • DERYA 30 Mayıs 2013 Saat: 09:13 #

        yani ortalamanın en azından 50 olmasımı gerekiyor yine eskisi gibi vize %30 final %70
        doğrumudur

        • Gri Bilge 10 Haziran 2013 Saat: 23:31 #

          vize %30, final %70. hayır en az 50 sınırı yok. koşullu geçme ihtimaliniz varsa 40 gibi bir not da olabilir. her şey sınıfın geri kalanının başarısına bağlı.

  16. Fadime 02 Haziran 2013 Saat: 18:46 #

    Güz dönemi dönem ortalaması 3.60 genel ortalama 2.32 bahar dönemi sınav sonucu tek ders 65 kalma ihtimalim nedir dersten

    • Gri Bilge 12 Haziran 2013 Saat: 22:02 #

      gno iyi muhtemelen koşullu olarak geçersiniz.

  17. cengiz 04 Haziran 2013 Saat: 06:28 #

    slm benim sorum kredili sistemde sınıf ortalamasının bir taban sınırı varmı yoksa sınıf ortalaması ne kadar olursa onun üzerindenmi hesaplanıyo

    • Gri Bilge 12 Haziran 2013 Saat: 23:08 #

      belirli bir taban sınırı yok ortalamaya göre.

  18. HARUN SELVİ 04 Haziran 2013 Saat: 12:18 #

    KOLAY GELSİN.BEN SİAYSİ DÜŞÜNCELER TARİHİ VİZEDEN 40 ALDIM. FİNALDEN 35 BEKLİYORUM.DİĞER DERSLERİM YÜKSEK.GENEL NOT ORTALAMAM VİZEDEN SONRA 3.69 İDİ.SİYASİ DÜŞÜNCELER TARİHİ SINAVI ÇOK ZORDU.BEN 4 YILLIK KAMU YÖNETİMİ OKUYORUM.2.SINIFTAYIM.ÖN LİSANS DİPLAMASI ALMAK İSTİYORUM.ŞİMDİ BU NOTLA ALABİLİRMİYİM SİZCE.

    • Gri Bilge 12 Haziran 2013 Saat: 23:40 #

      ff gelmezse alırsınız bütük ihtimal. sınıf ortalaması nasıl bilemiyorum.

  19. ilhami 05 Haziran 2013 Saat: 09:14 #

    iktisat teorisinden ilk sınavda 50 ikinci sınavda 15 geliyor 50nin %30 15.5 finalin yani 15 in %70 i 10 yapıyor başarı notum 25.5 olacak sanırsam geçme şansım varmı?
    Varsa nasıl şimdiden teşekürler

    • Gri Bilge 13 Haziran 2013 Saat: 20:11 #

      zor belki koşullu geçebilirsiniz. gno +2,00 ise

  20. ekin 05 Haziran 2013 Saat: 12:38 #

    ticaret hukuku 2 dersinden ara sınav 40 aldım final den 40 aldım matematik 2 dersinden ara sınavdan 60 aldım ve final den ise 70 aldım geçermiyim lütfen söylermisiniz

    • Gri Bilge 13 Haziran 2013 Saat: 20:09 #

      büyük ihtimalle ikisinden de geçersiniz.

  21. dilek 14 Haziran 2013 Saat: 15:16 #

    merhaba
    genel not ortalamam 2 nin ustunde ama iki tane derdim ff gectim mi…. Lutfen cvp yazin

    • Mehmet Aksu 17 Haziran 2013 Saat: 20:44 #

      Bahar döneminde ise bu 2 ff dersiniz bunları gelecek yılın bahar döneminde tekrar alacaksınız ve üst sınıftan bu dönemden başka ders eklemesi yapamayacaksınız,

  22. zehra 14 Haziran 2013 Saat: 16:34 #

    mhb benim genel ortalamam 1.69 1.sınıf derslerini alıyorum ortalamam 2 nin altında olduğu için tekrar bütün dersleri mi alıcam yani ikiden ders alamayacak mıyım

    • Mehmet Aksu 17 Haziran 2013 Saat: 20:41 #

      cc ve üstü olan dersleri almayacaksınız, bir sonraki aynı dönemde almayacaksınız cc altı dersiniz 2 adet ise öst sınıftan istediğiniz taktirde belirtilen ölçüde krediye göre ders eklemesi yapabileceksiniz,

  23. TUĞRUL 14 Haziran 2013 Saat: 17:04 #

    Benim toplam 3 dersim var Bahar dönemi GNO:2.00 ama 2 dersim FF 1 dersim DC başarılı olarak yazıyor seneye FF lerden mi yoksa 3 ünden de mi gireceğim yada okulu bitirmem için bu 3 dersten 3 ününde en az DD mi olması gerekiyor.

    • Mehmet Aksu 17 Haziran 2013 Saat: 20:36 #

      3 dersten ikisi ff se bir sonraki bahar döneminde bu iki ff dresini alacaksınız,

  24. Sevda YILDIZ 15 Haziran 2013 Saat: 07:14 #

    2. DÖnem genel not ortalamamda 1,87 tekrar yazıyor.
    Derslerim ise 1 tane bc
    2 cc
    2 dc
    1 dd
    1 cd

    hangi dersleri tekrar alacağım acaba bilgi vermenizi rica ederim.

    • Mehmet Aksu 17 Haziran 2013 Saat: 20:34 #

      2 dc 1 dd 1cd derslerini tekrar alacaksınız gibi görünüyor,

  25. Mahmut 15 Haziran 2013 Saat: 22:58 #

    İşletme son sınıftayım. Güz döneminden FF notum yok fakat uyarı olan derslerim var GNO: 1.76 Bahar döneminden de FF notum yok yine uyarı derslerim var fakat GNO: 2.24 Bahar dönemi GNO 2.00 üzeri olduğu için uyarı olan derslerden geçmiş mi sayılıyorum? Yani mezun muyum? Bilgi için şimdiden teşekkürler.

    • Mehmet Aksu 17 Haziran 2013 Saat: 20:32 #

      Evet geçmiş sayılıyorsunuz,

  26. banu 17 Haziran 2013 Saat: 07:14 #

    merhaba, benim tek ders ingilizcem var sonra 2 yıllık mezun olucam ilk sınavım 25, dönem sonu sınav sonucu 40 harf notu cd ben mezun oldummu olamadımmı anlamadım cvp. verirseniz memnun olurum teşekkürler…

    • Mehmet Aksu 17 Haziran 2013 Saat: 20:30 #

      ‘Durum’ kısmında başarılı yazıyorsa geçtiniz, bir başka deyişle genel not ortalamanız 2:00 üstü ise geçtiniz.

  27. Mahmut 18 Haziran 2013 Saat: 17:10 #

    Bilgi için teşekkür ederim. Sistemde şuan “mezun durumundasınız” yazıyor uzamadan bitti çok şükür.

  28. fatoş 04 Kasım 2013 Saat: 07:19 #

    Ben geçen yıl 2 dönemde ingilizce dersinden kaldım bu yıl ara sınav ve dönem sonu sınavlarında mı girecem yoksa farklı bir tarihte mi sınavına?

  29. ayça 30 Kasım 2013 Saat: 12:52 #

    mrb, ben bişey öğrenmek istiyorum. geçen sene 1 dönemde 3 dersim koşullu geldi. 2. dönemde 3 ders koşullu 3 ders ff geldi bu sene birinci dönemde not ortalamam 2 nin altında olduğu için koşullu derslerden sınava giricem bu sene 1. dönemde not ortalamamı 2.00 nin üzerine çıkartırsam 2. dönemki koşullu derslerden sınava girmem gerekiyormu. yoksa sadece ff lerdenmi sınava giricem yardımcı olursanız sevinirim.

  30. gokhan 20 Aralık 2013 Saat: 19:07 #

    Hocam bu kredili sistemde final baraji yada ortalama baraji var mi

  31. hayrettin 17 Ocak 2014 Saat: 22:12 #

    Merhaba hocam. Bu sene can egrisi devam ediyor mu? Bir arkadasim can egrisi kalkti dedi bende netten arastirdim can kalkti diye hicbisey bulamadim. Bana yardımcı olabilirmisiniz

  32. Cüneyt 06 Şubat 2014 Saat: 08:33 #

    Soru 1 : Merhaba ben uluslarası ilişkiler 3. sınıf öğrencisiyim. bu güz döneminden büyük ihtimalle 1 ff 2-3 de şartlı dersim kalacak bu donemkı ortalamamda 1.50 diyelim sadece bu dönemi varsayalım okul bitene kadarki 3 donemıde sorunsuz bir şekılde hiç bırakmadan geçtim diyelim .Genel not ortalamamda yani 4 dönemin ortalamasıda 2.00 diyelim f olan ders 4 dönemin ortalamasıda 2 olsada kalıyo onu bılıyorumda o şartlılardan geçmiş sayılırmıyım 4 dönemin ortalaması 2.00 diye ? Not: güz dönemi ortalaması 1.50 demiştik o farkediyormu ?

    soru 2: Uluslarası ilişkiler öğrencisiyim ya bu çan eğrisi nasıl oluyor Türkiyedeki bütün u.a.i okuyanların ortalaması alınarakmı geçme notu belırlenecek ?

    şimdiden teşekkurler

  33. emre 07 Şubat 2014 Saat: 20:10 #

    benim ilkdönem ortalamam 1.40 ikinci dönem kaç getirmem lazım geçmem için ? 4 dersten geçmişim diğerleri cd dc yardım edin..

  34. emine 08 Şubat 2014 Saat: 07:33 #

    not ortalamam 1970 genel not ortalaması 1380 diyo 2 dönem ortalamam yani genel not ortalamam 2,00 olursa ff hariç diğerlerini geçmiş mi syılıyorum.

  35. nagihan 08 Şubat 2014 Saat: 11:14 #

    ders notlarım: FF / CD /BB / BC / DC / CC / FF dönem ortalaması:1.510 genel ortalama: 1.490 bu durumda geçtiğim dersleri tekrar mı alıcam

  36. ahmet 08 Şubat 2014 Saat: 15:12 #

    merhaba benim bi sorum olacak şimdi ben 1.sınıf 1.dönem not ortalaması 1 77 2 cc,, 1 dc,, 1 dd,, 1 cd 2.dönem genel not ortalamsını 2 ve üstü olunca mı gececem bu dersler den ( cevaplarsanız sevinirim Şimdiden teşekkürler)

  37. Mehmet 08 Şubat 2014 Saat: 22:40 #

    merhabalar bir ders haricinde tüm derslerden iyi not almışım ancak bir ders FF durum kısmında başarılı yazıyor ben anlamadım geçtim mi kaldım mı lütfen cevap verir misiniz?

  38. semih 09 Şubat 2014 Saat: 11:58 #

    slm ben birinci sınıftayım birinci dönemde not ortalamam 1.020 beş dersten FF yazıyor durumum tekrar yazıyor bu dönemden kaldım mı yoksa seneye ikinci sınıfta kaldığım dersleri mi? vercem

Bir Cevap Yazın


Site içinde arama yapabilirsiniz: