AÖF Kredili Sistemde Ders ve Sınıf Geçme Rehberi

Anadolu Üniversitesi, Açık Öğretim Fakültelerindeki tüm bölümler bildiğiniz gibi dönemlik – kredili sisteme geçti. O nedenle bu konuda AÖF kredli sistemde ders ve sınıf geçme konularından bahsedeceğiz. Kredili sistem örgün öğretimde okuyanların oldukça iyi bildiği bir sistemdir. Bu sistemde 1 yıl 2 dönemden oluşur ve teknik olarak sınıfta kalmak veya yıl tekrarı gibi terimler içermez. Konu içinde cevabı bulunmayan sorularınızı yorum kısmından sorabilirsiniz.

>>> AÖF FACEBOOK SAYFAMIZ <<<

AÖF Kredili sistemde sınıf geçme var mı ?

Kredili sistemde sınıf geçme diye bir kavram yoktur, dönemi geçersiniz. başarısız olduğunuz dersleri ise seneye aynı dönemde alttan alırsınız.

Kredili sistemde dönemler nasıl hesaplanıyor ? Kaldığım dersleri nasıl vereceğim ? 

Kredili sistemde yıla göre değil döneme göre işlem yapılmaktadır. 1 yıl 2 döneme ayrılır: güz ve bahar yarıyılları.Önlisans okuyorsanız toplam 4 dönem, lisans okuyorsanız toplam 8 dönemin derslerini almanız gerekir.  Bir dersten kalan öğrenci bir sonraki sene güz dönemi derslerini güz döneminde, bahar dönemi derslerini bahar döneminde almak zorundadır.

Derslerden geçebilmek için kaç puan almalıyım ? Açık Öğretim ders geçme notları:

Arasınavda (vize) aldığınız notun %30′u ve dönem sonu sınavında (final) aldığınız notun %70‘i alınarak o dersten normal puanınız hesaplanır ve sisteme HARF NOTU şeklinde girilir. Ortalamanız 50 veya 50′nin üstündeyse (CC) o dersten geçersiniz. Altındaysa yani harf notunuz şunlardan biriyse: CD, DC, DD dönem içi (diğer derslerin) genel not ortalamanıza bakılır. Not ortalamanız 2.00′ın üzerindeyse bu derslerden geçmiş sayılırsınız.

4′lük Not Sisteminin 100′lük Sistemdeki karşılıkları için tıklayınız. Puanınızı bu konudaki tabloyla 4′lük sisteme çevirebilirsiniz.

Aşağıdaki başarı notları ve harf notları değişkendir. Nedeni ise çan eğrisi sistemidir. Bu sistemde başarı notları sınıf ortalamasına göre değişir. Ayrıntılı bilgi için buraya tıklayınız.

Başarı Notu - Harf Notu

84,00-100 - AA  (geçti)
77,00-83,99 - AB (geçti)
71,00-76,99 - BA (geçti)
66,00-70,99 - BB (geçti)
61,00-65,99 –  BC (geçti)
56,00-60,99 - CB (geçti)
50,00-55,99 - CC (geçti)
46,00-49,99 - CD (ortalamaya göre geçer)
40,00-45,99 - DC (ortalamaya göre geçer)
33,00-39,99 - DD (ortalamaya göre geçer)
0-32,99 - FF (kaldı)

Örnek olarak aşağıdaki dönem sonu ders geçme notlarını inceleyiniz:

Bağıl Sistem Nedir ? Ders geçme notlarını ne ölçüde etkiler ?

Bağıl sistem kısaca sınıfınızda bulunan diğer öğrencilerin ortalamasının sizin not ortalamasına oranıdır. Yani sınıf bir dersten genel olarak çok düşük puanlar almışsa, ders geçme puanı düşer (normali 50′dir). Yine sınıf bir dersten çok başarılı puanlar alırsa ders geçme taban puanı yükselir.

 

Alttan ders alma nedir ?

Alttan ders: bir dönem kaldığınız dersi, sonraki dönem (güz döneminde kaldıysanız yine güz döneminde alabilirsiniz) tekrar almadır. Normal derslerinizi seçersiniz ek olarak bu dersi alttan alırsınız.

Dönemlik-kredili sistemde sınavlar nasıl yapılacak?

  • Açıköğretim, İktisat, İşletme Fakültelerine kayıtlı öğrenciler güz ve bahar dönemlerinde, her dönem bir ara sınav ve bir dönem sonu sınavı olmak üzere her dersten iki sınava katılmaktadırlar. Bu sınavlara öğrenciler bağlı oldukları AÖF bürosunun bulunduğu ilde katılırlar.
  • Sınavların organizasyonu, uygulama ve değerlendirilmesi Anadolu Üniversitesince yürütülecektir.
  • Ara sınavına katılamayan öğrenciler dönem sonu sınavına katılabilirler.
  • Öğrencilerin; ara sınav ve dönem sonu sınavlarına hangi il, bina, salon ve tarihte gireceği “Sınava Giriş Belgesi”nde yer alacaktır.
  • Sınava giriş belgesinde belirtilen yerde ve tarihte sınava girmeyen öğrenciler için (mazeretli bile olsalar) başka bir yerde veya zamanda mazeret sınavı açılmaz. Bu nedenle, her ne sebeple olursa olsun sınav hakkının saklı tutulması mümkün değildir.
  • Öğrencilerin mağdur olmamaları için mutlaka sınavlara katılmaları gerekmektedir. Sınav hakkının saklı tutulması, sistem ve yönetmelik gereği mümkün olmadığından, mazeret beyan ederek başvuruda bulunanlara gereksiz yazışmaya meydan vermemek için cevap verilmeyecektir.
  • Mazeretli bile olsalar, öğrenciler için mazeret sınavı açılmaz.
  • Sınavın yapıldığı Cumartesi ve Pazar günlerinde AÖF büroları sabah saat 07.30’dan itibaren açık tutularak hizmet vermektedir.

Mezun olabilmek için kaç kredilik ders almam gerekiyor?

  • Açıköğretim, İktisat, İşletme Fakültelerine kayıtlı öğrencilerin mezun olabilmeleri için; önlisans programlarında en az 120 ECTS kredilik, lisans bölümlerinde 240 ECTS kredilik ders alıp, tüm dersleri başarı ile tamamlayan FF, YZ, DZ notu olmayan, GNO’sı en az 2.00 olan ve diğer yükümlülükleri yerine getiren öğrenciler mezun olabilirler. Bu kredilerin altında eksik kredi ile mezun olunamaz.
  • Bütün dersleri başarmış FF, YZ ve DZ notu olmayan ancak, GNO 2.00’ın altında kalan öğrencilerin, mezun olabilmeleri için CC’nin altında not aldığı dersleri tekrar etmek suretiyle GNO’nı 2.00’ye yükseltmeleri gerekmektedir. Bu durumda olan öğrenciler, ilgili dönemde kayıt yenileterek CC’nin altında not aldığı dersleri tekrar eder ve GNO’nı 2.00 veya üstüne çıkartırsa mezun olabilirler.

Dönemlik Kredili Sistem Değerlendirme Videosu

Etiketler: , , , , ,

  

1.435 Yorum : “AÖF Kredili Sistemde Ders ve Sınıf Geçme Rehberi”

  1. Fadime 09 Şubat 2014 Saat: 12:50 #

    Selam GNO 2,40 ama bi dersten ff almışım seneye aynı dönemde bu dersimi vericem? Bu dönem için bütünleme olur mu ? bahar döneminde ff dersim olmazsa sadece bu ders için sınava mı giricem :( önlisans 4. dönem kaldı sadece :(

    • özlem 13 Şubat 2014 Saat: 19:14 #

      çz

  2. Yunus 11 Şubat 2014 Saat: 16:51 #

    Yazık ya milletin cebinde gözünüz.. 1. sınıftan tek bir dersimiz var diye 3. sınıftan ders verilmiyo.. bu bir yılin heba olması demektir. O değil parasında da değilim bir yıl çöpe gidiyor allahtan reva mi bu.. Buna bi çözüm bulun 70 li kafaların profları. milletin anasını ağlatmayın yeter.!

    • sedef 20 Haziran 2014 Saat: 15:51 #

      1.sınıftan 2.dönemden tek ders kalırsa 5. 6.yarıyıldan ders alamıyormuyuz hiç

  3. Pelin 17 Şubat 2014 Saat: 09:06 #

    AÖF işletme 4. Sınıfım geçtiğimiz dönemden sadece 1 dersim kaldı seneye harç öderken kalan tek ders için mi ücret öderim yoksa standart dönem harcını mı ödemem gerekir bilgisi olan yardımcı olabilir mi.

    • emir 22 Haziran 2014 Saat: 23:14 #

      maalesef pelin o parayı ödüyorsun çoküzgünüm.selamlar

  4. selahaddin 21 Şubat 2014 Saat: 18:58 #

    Arkadaşlar sağ olsun AÖF sanki herkes geçsindiye yapmış bu sistemi bundan daha basit yaparsada adı fakülte deyil LAÖF olcak lafta açık öğretim fakültesi..benim tanıdığım birkaç arkadaş var gerçekten kitapların kapağını açmadan üstüne bide liseyi bitireli 7-8 sene olmuş adam sadece 7 dersten 3 ünden kaldı..son 2-3 gün çalışıp tüm dersleri veren var ama siz hiç çalışmayalım hazıra konalım diyorsanız o başka.Yunus arkadaş hiş kusura bakma sende haksızsın ben 1 ders yüzünden 2 sene kaybettim ama kusuru Aöf de değil kendimde buluyorum internete takılacağıumıza maç seyredeceğimize bayan arkadaşlarımızla takılacağımıza sadece günde 2-3 saat ders çalışsak 2 ünüversite birden biştiririz..

  5. mustafa oğuz 24 Şubat 2014 Saat: 12:57 #

    pelin seninle aynı sorunu yaşıyorum ve çok saçma bir şey bu ya ne olur bu dönemde o dersi verselerde mezun olsak ne bicim bir adalet

  6. n3xt 24 Şubat 2014 Saat: 13:39 #

    Arkadaşlar bende bir soru soracağım size
    benim şimdi biri 4. dönemden biride 6. dönemden alttan iki dersim var ve 8. dönem olmama rağmen kayıt yenileme ekranında sadece bu alttan olan derslerim çıkıyor ve öğrenim durumuna bakınca 6. dönem yazıyor ve 8. dönem derslerini göstermiyor. Acaba bu iki dersi seçtikten sonra diğer dersleri seçme ekranı da çıkacak mı yoksa tüm derslerin o listede olması mı gerekli? Diğer dersleri görememin nedeni nedir acaba? Büroyuda arıyorum lakin bir türlü düşüremedim. Olmaz ise yarın bir uğrayacağım ama önce sizlerden bir fikir edinmek istedim.

    • yasmin 24 Şubat 2014 Saat: 22:11 #

      sizdeki sorun benım ıcınde gecerlı 4. ve 6. dönem derslerim var 8. döneme ait hiç bişey yok resmen şok tayım .sebebını bende henüz ögrenemedım .sız ögrendinizmi

    • özlem 07 Haziran 2014 Saat: 18:29 #

      4.yarıyıldan dersin olduğu için 8.yarıyıldan ders alamazsın.dönem tekrarı yapcaksın

  7. deniz 24 Şubat 2014 Saat: 21:00 #

    arkadaşlar ben 4.dönemdeyim,önlisans okuyorm kaçıncı sınıftayım.

    • kübra 09 Mart 2014 Saat: 21:08 #

      4. dönem 2. sinif diye biliyorum

  8. Müberra 20 Nisan 2014 Saat: 10:14 #

    arkadaslar benimde bi sorum olacak . Sağlık sorunum nedeniyle bahar dönemi vizelere giremedim. Finallere girebilirmiyim bilgi verirseniz cok sevinirim.

  9. ozkan 20 Nisan 2014 Saat: 14:07 #

    Muberra arkadaşım girebilirsiniz ara sınavı kacirdiniz ama finale girebilirsiniz. Inşallah finaliniz iyi geçer, geçmiş olsun iyi günler

  10. Müberra 20 Nisan 2014 Saat: 16:57 #

    Teşekkür ederim cok sagolun ozkan bey..

  11. gul 21 Nisan 2014 Saat: 11:30 #

    arkadaslar ben 3. sınıf ogrencıyım altan 1tek dersım var onu verırsem ustten ders alablırmıyım? sunuda belirteyım guz onemındede altan dersım var o dersten kaldım

  12. sinan 02 Mayıs 2014 Saat: 21:28 #

    Bu senede butunleme yok herhalde ?

  13. emir 06 Mayıs 2014 Saat: 08:39 #

    arkadaşlar ben özel güvenlik ve koruma okuyorum 1.sınıfın güz dönemi de 8 dersin 7 tanesini verdim 1 tane sorumlu ders var genel not ortalamam 1,83 2,00 olunca o dönemi geçiyosun ben bu sorumlu dersime tekrar girip o ortalamayımı yükselticem yoksa geçtiklerimden tekrar mı giricem ?? yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler :)

  14. sevinç 12 Mayıs 2014 Saat: 11:25 #

    arkadaslar ben 1. sınıf ögrencisiyim hiç bir sınava gırmedim 1. sınıfı tekrar mı ederm yoksan 2. sınıfa gecip dersleri verebılırmıyım

  15. Kadir 08 Haziran 2014 Saat: 12:04 #

    Test bittikten sonra tek dersin vermiş olduğum cevap şıklarını not olarak almak yasak mı?Aöf sınav yönetmeliğinde yasak olduğuna dair bir bilgi göremedim.

  16. çisil 12 Haziran 2014 Saat: 08:57 #

    slm 2 sınıftan 1 dersim var 3 sınıf derslerinin tümünü verdim 4 sınıftan ders alabilirmiyim yardımcı olursanız sevinirim

  17. deniz 13 Haziran 2014 Saat: 22:27 #

    Merhabalar
    AÖF işletme 4. Sınıftayım ve ( Finansal tablolar analizi) tek dersim var.Bahar döneminde bu dersten 45 aldım. final döneminde de 55 bekliyorum 11 doğrum var ve ortalaması 52 yapıyor. GNO 2,22 ben bu dersimi vermiş olabilirmiyim .Mezun oldum diye düşünüyorum umarım öyle olur. .
    Bu site öğrencilere çok iyi hizmet ediyor.Teşekkür ederim

  18. Çağlar 20 Haziran 2014 Saat: 14:55 #

    Merhaba,

    Şuan 3 sınıf öğrencisiyim 3 sınıfın bahar döneminde 2 sınıftan dersim vardı. ve FF geldi alttan olan dersim seneye bahar döneminde 2. sınıftan dersim olduğu için 4 ders alamama gibi bir durum var mı yoksa 2 sınıftan olması farketmiyor mu 4 sınıftan kredim yettiği kadar ders alabilir miyim ?

  19. Şehriye Acar 20 Haziran 2014 Saat: 15:26 #

    sınav sonuçlarına baktım ve sınıfta kalmışım sanırım “tekrar” yazıyor. bu ne demek aynı dersleri tekrar mı alacağım yani? yazın kaldığım dersleri verip geçme ihtimalim yok mu?bağlı bulunduğum aöf bürosu beni bilgilendirecek mi yoksa ben kendim gidip mi sorgulayacağım. birisi beni bilgilendirsin lütfen

  20. kübra 21 Haziran 2014 Saat: 08:58 #

    ya şimdi ben 1. sınıf öğrencisiyim gno 2.00 üzerinde fakat tek dersim FF bu dersi vermem gerekiyo mu sınıfı geçtimmi vermem gerekse ne zaman vereceğim

  21. seher 21 Haziran 2014 Saat: 14:59 #

    arkadaşlar sınıfta kalma dıye bişe söz konusumu ortalama ıkının altında olanlarda tekrar yazıyomuş nasıl oluyo

    • vural 29 Haziran 2014 Saat: 13:54 #

      selam arkadaşlar sınıfta kalma diye bir şey yok kredili not yani ders notu var (bağıl) ortalama

  22. abdurrahman 21 Haziran 2014 Saat: 16:10 #

    3. Sinif maliye okuyorum . Ortalamam 1 . 97 de kaldi . Ben simdi onumzdeki donem 4. Snf derslerini alablcekmym yoksa 3. Snf ilk donemden fff dc dd derslermi vercem sadece

  23. VEYSEL 22 Haziran 2014 Saat: 14:15 #

    ilahiyat 4 dönemi bitirdim ortalamam 2.32 sınav sonucunda başarılı diyor ancak 1 dersim ff. ben bir ders için sınava girecek miyim yoksa sınıfı geçtim mi.

  24. adem 23 Haziran 2014 Saat: 06:31 #

    Arakdaşlar bu ortalama 2.00 olayı dönemlik mi? Yoksa yıllık mı ve ya 2 yıllık mı?
    Yani 1. 2. dönem de sorun yok. 3. Dönemde ortalamam 1.90 ve DD dersim var. 4 dönemin genel ortalaması 2.00 ın üzerinde bu şekilde mezun olabilir miyim.
    Lütfen bilen yazsın Teşekkürler.

  25. pelin su 12 Temmuz 2014 Saat: 00:53 #

    Merhabalar ben 1.sınıfta 1. Yarıyıl uyarı 2 yariyilda tekrar yazıyo yani 1. Sınıfı tekrar ederken 2. Sınıftan (üstten ) ders alabiliyormuyuz .yardimci olursaniz sevinirim :(

  26. şeyma 16 Temmuz 2014 Saat: 14:01 #

    Arkadaşlar ben kamu yonetimi birinci sınıf ögrencisiyim. Bu donemden tam 4 dersten kaldim fakat yeni oldugum icin acikogretimde bu durumda napiliyor bilmiyorum ve burolarda hic bi sekilde yardimci olmuyor. Bu 4 dersten butunleme sinavi oluyor mu ne zaman oluyor bunun icin buroya gidiliyor mu harcin disinda bi ucret oluyor mu kaldigim derslerden bir bilgi verebilir misiniz??

Bir Cevap Yazın


Site içinde arama yapabilirsiniz: