AÖF Tekrar Nedir ?

36
25343

AÖF bahar kayıt döneminde, bazı öğrenciler “tekrar” uyarısı nedeniyle kendi dönem derslerini alamamaktadırlar. Bu konuyu açıklamaya çalışacağız.

NOT: bu normal ders tekrarı değil, ders tekrarında, FF ders notunuzu seneye aynı dönemde alırsınız. Burada 1. ve 2. sınıflarda ders tekrarını devam ettirmeniz halinde başınıza gelecek işten bahsediyoruz.

İlgili kurala göre:

2. yarıyılın (1. sınıf bahar dönemi yani) tüm derslerini geçemeyen öğrenciler, 6 ve 8. yıllardan ders alamıyorlar.

4. yarıyılın (2. sınıf bahar dönemi) tüm derslerinden başarılı olamayanlar ise 8. yarıyıldan ders alamıyor.

Bahar dönemi için konuşursak. 1. sınıf bahar dönemi dersiniz varsa alttan ve 3. sınıftaysanız bahar döneminde sadece alttan başarısız derslerinizi alabiliyorsunuz. Kendi dönem derslerinizi alamıyorsunuz. Böylece dönem uzuyor.

Kural tam olarak şöyle:

Lisans programlarında birinci yarıyılın tüm derslerinden başarılı olamayan öğrenciler 5 ve 7. yarıyıllardan; ikinci yarıyılın tüm derslerinden başarılı olamayan öğrenciler 6 ve 8. yarıyıllardan; üçüncü yarıyılın tüm derslerinden başarılı olamayan öğrenciler 7. yarıyıldan; dördüncü yarıyılın tüm derslerinden başarılı olamayan öğrenciler 8. yarıyıldan ders alamaz.

 

acik ogretim aof

36 YORUMLAR

  1. benim notlarım cok kotu .. adalet 1. sınıfım
    tekrar yazıyor ortalamam 1.62 ve notlarım sunlar cc dc cd cb dd
    bu durumda ben tekrar derken bunları mı tekrar alacagım? yoksa cb olanlarıda mı? birde dönem mi uzar yoksa 2. sınıfta mı alırım ?

  2. Birinci dönemden 3 tane şartlı dersim, bir tane de başarısız dersim vardı, ikinci dönemde ise yine bir tane başarısız iki tane şartlı geçtiğim ders vardı. birinci dönem uyarı aldım, ikinci dönem ise “tekrar” yazıyor. Bunun anlamı nedir. 3. dönemden ders alabilecek miyim?

  3. Birinci dönemden ff olan derslerden direk kalmış olur,cd,dd gibi derslerden 2.dönem not ortalamasını 2.00 yapmak zorundadır yoksa o derslerdende kalır,tekrar yazıyorsa seneye tekrar alacak demektir.

  4. Adalet bir yıl uzadı, bu sene birinci dönem bir dersim vardı karşılığı cc yazıyor dönem ortalaması 2.0 durumda yazan tekrar ne anlama geliyor yardımcı olursanız sevinirim ..

  5. bu sene mezun olurmuyum bana yardımcı olurmusunuz ne yapmam lazım ki mezun olayım

    iş ve sosyal güv hukuku 30
    stratejik yönetim II 50
    küresel pazarlama 55

    2013 güz dönemi d.n.o 1,89 gno : 1,95 tekrar
    2012 Bahar dönemi DNO: 1,72 GNO: 1,41 tekrar
    2012 Güz Dönemi DNO : 00,0 GNO: 1,07 Tekrar

  6. Selamlar benim ikinci siniftan bi dersim ff üçüncü siniftan da ayni ders ff oldu gecemedim diger derslerde sıkıntı yok. Şimdi dördüncü sinifa geçtim mi yoksa bir ders yuzunden dorde gecmeme ihrimalim varmi ? Cevap verirseniz sevinirim.

  7. 2013 1.donem gno 1.82 tekrae yaziyor
    2013 2.done gno 2.26 basarili yaziyor
    Isletme 4.siniftayim mezun oldum yani yoksa
    2013 1.donemi tekrar mi alicam yani anlayamadim.

  8. Aöf 3. Sinif ogrencisiyim. ilk dönemden birtane FF dersim ve CD olan 2 tane dersim var. Ortalamam 1.76 geldi. 2. Dönemden 2 tane CD 1 tane DC dersim var ortalamam 1.99 geldi ve genel not ortalamam 1.87 ve tekrar yaziyor. FF olani ve bi kactane CD yi yukseltmem yeterli mi yoksa tum CD leri tekrardan vermem gerekiyor mu? Ve 4. Sinifa devam edebilirmiyim yoksa 1 senem yandi mi ?

  9. ben önlisans örgünden açıköğretime geçtim 1. dönem de uyarı azıyor 2. dönemde tekrar yazıyor ben sadece 2. dönemi tekrar tüm dersleriyle alıp 1. dönemde de sadace ff olan dersimi mi tekrar vercem nasıl olcak açıklayabilen varsa sevinirim şimdiden tşkler 🙂

  10. ben işletme 3 sınıftayım birinci dönemde uyarı yazıyodu 2 dönemdede tekrar yazıyo 2 tane ff olan dersim var ortalamam 1,50 ben şimdi 4 sınıfa geçtimmi cvp larsanız çok sevinirim teşekürler

    • Evet canim 4 e gectn ama ff olan derslern haricinde ortalamn 2 nin altnda oldugu icin dc ve cd olan derslern
      varsa onlarida alttan almak zorundasin varsa

  11. Ben 5. Ve 7. Yarıyıl ve 6. 8. Yarıyıldan sınavlara girdim 1 dönem uyarı 2. Dönem tekrar yazıyor. 2 dönemdede Koşullu geçerim var bu durumda ne olur

  12. 4. Sınıftayim 4 dersten sinava girdim ders calismaya vaktim olmadığından tekrar düştüm sınav sonuçları 1 ff 2 CB 3 dc 4 dc gelecek sene hangi dersleri alırım ( alttan kalan ders yok)

  13. Arkadaslar
    Ben bu sistemden birşey anlamiyorum ders çalışmadan girdigim sinavlardan daha yuksek notlar almistim ders calistim hemen hemen bütün notlarim düştü..
    Bir tuhaflik var ama anlayamadim..

  14. ya merhaba benim ilk dönem uyarı ikinci dönem tekrar yazıyor ortalamam 2nin altında ne bu şimdi kadım mı yoksa ff olanları mı seneye verecez? acil cevap lütfen

  15. merhaba, ben sosyoloji 1.sınıfım.1.dönem 1,30 du uyarı : 2.donem 1,40 ff var .tekrar. yani 3.dönem ders alabilecek miyim?yoksa bütün dersler tekrar mı?

  16. arkadaşlar dgs ile kamu okuyorum..
    2012-2013 güz:2.21(başarılı)
    2012-2013 bahar:1,78 genel ortalama(2.00 başarılı)
    2013-2014 güz:1.30 2 tane ff var,2 tane dc var(uyarı yazıo)
    2013-2014 bahar:2,10 (2 tane sartlı ders var) genel ortalamada 1,85 (tekrar) yazıo
    şimdi ben 2014-2015 güzünde ff ve dc olan dersleri tekrardan alacağım tamam ama 2014-2015 bahar donemıne gecınce 2013-2014 baharının şartlı olan dersleri ne olcak yanı tekrardan mı alacagım…(şöyle olabilrimi ben 2014-2015 güzünde 2013-2014 güzünde kaldıgım ve sartlı gectıgım dersleri gecıp ortalamamıda 2.00 üstüne çıkarırsam 2013-2014 baharının sartlı olanlarınıda otomatık gecmıs sayılırmıyım ???

  17. ya benm 1.dönemde tekrar 2.dönemde uyarı yazıyor ve 2.dönmde girmediğim derlsrde var şimdi gectim mi kaldım mı acil cevap veririsenz sevinirim arkadslar

  18. merhaba ben 4.sınıf kamu yönetimi okuyorum 3.sınıftan güz dönem uzadı.eqer bu simdiki girdiğim sınavlardan da zayıfım olursa tekrar mı dönem uzar yoksa uzan güz dönemi içinde mı alacaqım

  19. bişey daha sormak istiyorum benim bahar döneminde alacaqım toplam dersın kredisi 38 bahar dönemi uzamıs olmaz değil mi benm bu aöf aklım pek yetmedi sınavları zor sormaktan başka hiç bir işe yaramıyor çünkü işin ucunda para var !!!!

  20. Arkadaşlar ben adalet 2. sınıftayım not ortalamam 1.67 ve tekrar yazdı ben bahar döneminde bu dönemin şartlı geçtiğim derslerini alacak myım yoksa eğer bahar döneminde 2 yi geçemezsem ondan sonra mı kalmış olucam

  21. arkaslar adalet 2.siniftayim gnl nt ortalamam 2nin altinda 1 tne ff var cc nin altndada notum var ve tkrar yaziyor bahar doneminde 2 nin ustu ortalama yaparsam sadece ff yi mi vericem yardimci olurmusunuz

  22. DL106U İNSAN HAKLARI VE KAMU ÖZGÜRLÜKLERİ 4.0 45 – – – – – – 55 52.000 CB
    ÇEK308U ÇALIŞMA EKONOMİSİ 5.0 20 – – – – – – 35 30.500 DD
    MLY302U MAHALLİ İDARELER MALİYESİ 5.0 40 – – – – – – 45 43.500 CC
    SİY102U TÜRK SİYASAL HAYATI 4.0 20 – – – – 25 23.500 FF
    SOS110U ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ 5.0 40 – – – 25 29.500 FF
    ULİ302U ULUSLARARASI ÖRGÜTLER 4.0 40 – – – 25 29.500 FF

    Öğretim Yılı Dönem Dönem Not Ort. Genel Not Ort. Durum
    2014 1 1,450 1,450 Uyarı
    2014 2 0,900 1,170 Tekrar
    3.sısıf notları 4 geçtimmi

  23. Arkadaşlar benim 1.dönem ortalama 1.59 1 tane ff var ve uyarı yazyo 2.dönem not ortalamam 2.09 ve tüm derler c”nin üzerinde ancak tekrar yazıyor . Ben komple 2 dönemi tekrar mı alcam. Cevap yazarsanİz sevinirim

    • 1. dönemden kalan koşullu derslerinizi geçtiğiniz ancak FF dersi önümüzdeki dönem almanız gerekiyor. komple dönem derslerini alma gibi bir durum yok.

  24. Ben 1 sinif maliye bolumunu okuyorum 1 donem uyari 2 donem tekrar aldim ortalamam 2 nin altinda ben acaba 1 sinif tekrar mi alicam yoksa 2 sinifa gecip 2 sinif dersleri ile birlikte mi alicam o dersleri lutfen yardim edin……

    • geçtiğiniz dersleri almayacaksınız ama ff ile koşullu geçilen dersleri almak zorunda kalacaksınız. krediniz yettiği kadar 2. sınıftan da ders seçebileceksiniz.

  25. Ben 4. Sınıftayım 1,92 güz dönemi ortaklamam var. Tekrar yazıyor derslerimde ff dersim yok. Bahar dönemi derslerimden 2.00 ortalamayı geçersem diploma alır mıyım biligisi olan var mı? Teşekkürler..

  26. Yavv biri baga bi yardim etsin arkadastmm tekrar dersimi 3 sinifta ilk donem kaldigim dersi aldim ee sinav aciklndi gene ff almisim ama dersin yaninda unlem isareti var agno no 2 39 bn simdi mezun olabiliyommu

Bir yorum bırakın