ÖSYS LYS Ek Tercih İşlemleri (2012)

106
3411

2012 LYS sonuçlarının açıklanmasının ardından tercihlerine yerleştirilemeyen öğrenciler için ek tercih işlemleri bu sayfada yer alacaktır. ÖSYM’nin yayımladığı istatistiklere göre ek yerleştirme için üniversitelerin toplam 80 bin kontenjanı boş halde. Ek Yerleştirmeleri Ne Zaman Açıklanacak ?

Kılavuz yayımlanmıştır!

[ad]

Ek Yerleştirme tercih işlemlerinin Eylül ayının sonunda veya Ekim ayının ilk haftasına başlamasını bekliyoruz. Geçen yıl ek yerleştirmeler 3 Ekim 2011‘de başlamıştı.

106 YORUMLAR

  1. mrb ben ygs den barajı geçemdim arkadaşların 2 yıllıqa gitme gibi bir ihtimalimin olduqunu söylediler benim puanlarım
    ygs 3 :174,573 başarı sıralaması:1530125
    ygs 5: 174,685 başarı sıralaması: 1485214
    ygs 6:168,879 başarı sıralaması :1437263
    bu puanalrala bi yer gelirmi bana bir ek tercih çıkarablirmisininz

    • emrah malesef barajı geçemediğin için böyle bi şans yok ne yazık ki ama açıköğretim yazabiliyosun onu tavsiye edebilirim sadece 2 yıllık olmuyo yani:(

  2. ben sözel öğrencisiyim 1.tercihimde hiç biyer çıkmadı 2.tercihte aynı yerleri gene yazabiliyor muyum? bide sözelden girdim sınava ama anadolu üniversitesi maliye yazmak istiyorum aöf kontejyansız acaba yazabiliyor muyum?

  3. mrb.hemşirelık 2. sınıfa geçtim.açıköğrtimden sağlık kurumları yöneticiliği okumak istiyorum..nerden başvurmam gerekıyor..yardımcı olurmusunz

  4. mrb ben ilk tercihimde yerleşemedim ts2 puanım 310 sıralamam 130 bin edebiyat yazmak istiyoorum sizce 1. öğretimde boş yer kalır mı? birde bu puanla yerleşebilir miyim şimdiden teşkkrler.

  5. ben lise mezunuyum lys ye girdim, açıköğretim sosyal hizmetler okumak istiyorum, ancak bunun için tercih yapıldığını bilmiyordum doğal olarak 1. yerleştirme hakkını kaybettim, ek yerleştirme olacak mı, sosyal hizmetler için herhangi bir kontenjan sınırlaması getirilir mi? yardımcı olursanız sevinirimm.. şimdiden teşekkürlerrrr….

    • o bölüm kontenjansızdır. tercih yapabilirsiniz ve barajı geçiyorsanız kazanırsınız. Ek yerleştirme tercih sürecini facebook sayfamızdan takip edebilirsiniz.

  6. selam ben bilgisayar programcılıgı bolumuyum ticaret meslek lisesi ogrencisyim simdi ben ek tercih yaparken okul puanınamı bakarak yapıcam benım yatay gecısle 4 bolum var bana yardımcı olursanız sevınırım

  7. bnm ygs4 puanım 352 tm 1 284 tm2 294 tm 3 298 sıralamam 194.000 bin tm 1 de ve iktisat istiyorum sizce nereleri yazayım bu sıralamaya nereler gelır :S

  8. açıköğretim sosyal hizmetlere yerleştim bu bölüme kayıt yaptırdıktan sonra ek yerleştirmede tercih yapabilir miyim?ek yerleştirmede yerleşmem halinde iki bölümü de aynı anda okuyabiliyor muyum?

  9. merhaba ben ilk defa ek tercih yapıcamda bunun için herhangi bi okula gidip ek tercih başvurusu gibisinden bişey yapmam gerekirmi? yoksa ilk tercihte olduğu gibi internet üzerindende yapabilirimiyim

  10. Merhaba degerli bilgi.. ilk tercihlerde kazanamadim.. yazdigim butun tercihler tam bursluydu.. e sansimda dustu bu yuzden.. ek tercihlerde tam ucretli yazmayi dusunuyorum ozel universitelerde.. genelde tam ucretli bolumlerde yari yariya bir bosluk oluyor.. insan kaynaklar, isletme yonetimi ve dis ticaret tercih edicem aydin universitesinde.. ygs6 ve 5 puaniyla aliyor. benimde o puanlarim 201-210 arasi ddegisiyor. sizce girer miyim?

  11. Merhaba , ilk yerlestirmede kacirdigim bölümle aramda sadece bir puan var ikinci yerlestirmede sansim yok mu yani artik hic bir sekilde bu bölüme giremezmiyim bunu ögrenmek istedim tesekkurler simdiden

    • kontenjan açıgı olursa başvurabilirsiniz, girip giremeyeceğiniz belli olmaz. 30 tercih hakkınız olacak ona göre yaparsınız. iyi şanslar

  12. TM-1 puanım 227,44821 başarı sıralamam 367.972
    1. tercih döneminde tercih yapmadım puanım düşük oldugu için ama ek tercihlerde tercih yapıp şansımı denemek istiyorum. İlk olarak tercih yapma hakkım var mı ? Varsa eger yerleşme imkanım nedir sizce ? iktisat veya işletme düşünüyorum.

  13. bu ek tercihleri kendi osym sayfamızdan nasıl yapıcaz nasıl göndericem daha dogrusu bana bu konuda bilgi verirmisiniz daha tercih yapılmıyormu yoksa ben göremedim de.

  14. iyi günler bilgisayar bölümünden mezunum 3.sene össye girişim ekli puan 248 aldım gazi bilgisayar programcılığı felan 244tü en düşük 170li yerleri bile yazdım ama gelmedi acaba bunda okulu bitirip hemen tercih yapanlar mı öncelikli oluyo ikinci tercihte yine böyle yapsam gelir mi acaba lütfen bu konuda yardımlarınızı bekliyorum..

  15. Merhaba ben şuan bi üniversitede okuyorum 3. sınıfa geçtim ama bu yıl tekrar sınava girdim.Normal tercihlerde bi yer tutmadı.Ek tercih yapma hakkım var mı? Bir de normal tercihlerde yerleşenlerin minimum puanı benim puanımdan 5 puan fazlaysa,hiç tutturma ihtimalim yok mu orayı?

  16. 47 binlerdeyim ilahiyat ve dikab tercihlerimin hatta tek bir şehre de bağlı kalmadım kendi şehrim(erzurum) dahil gümüşhaneye varana kadar yazdığım halde hiç biri gelmedi ve sosyolojiye puanım yettiği hatta rahat yerleşebileceğim halde gelmedi çok merak ediyorum neden böyle olduğunu ek kontenjanı merakla bekliyorum ??

  17. simdi admin biz bu tercihleri ne zamn yapıcaz ve kayıtı ne zaman yapıcaz bılıyormusun acaba kasım gıbımı gıdıcez yoksa eylulun sonuna dogrumu gıdıcez

  18. Merhaba sayin bilge…. iki snelik universite dusunuyorum ek tercihler icin. istedigim bolum ygs 6 ile aliyor.. ygs 6 m 148 puan… yerlesebilir miyim?

  19. mslek lsesi meznym bölmm saç bakmı ama o bölmü istemyrm ilk terchm qelmdi ygs 3 296 nreleri terch edblrm keni blmnden bsa bölm qelmz diolar szce qelr mi ?

  20. PUANLARI VE BAŞARI SIRALARI YGS-1 YGS-2 YGS-3 YGS-4 YGS-5 YGS-6
    PUANI 133,37835 134,11665 141,36782 141,73665 137,58438 134,67372
    BAŞARI SIRASI 1501915 1477238 1546127 1528216 1555615 1543929

    Bu puanlarla 2 yıllık meslek okuluna yerleşebilrmym yardıma ihtiycm varr.. Düz lise mezunuym ??

  21. Merhaba, ben şu an üniversitede okumaktayım, 2. sınıfa geçtim ve haliyle okumaya devam edeceğim için, emin olmadığımdan dolayı ders kaydımı da yaptım.Fakat 2012 döneminde LYS sınavına girmiştim, fakat tercih yapmadım, ek tercih işleminden yaralanabilir miyim? (Bunu soruyorum çünkü ders kaydımı yaptırmış bulunuyorum, başka bir üniversiteyi kazanırsam ek yerleştirmeden kaydımı aldırmam gerekir, bu mümkün mü?)

    Cevabınız için teşekkürler…

  22. merhaba ben sadece ygs ye girdim.puanım okul puanıyla birlikte 230 civarında.sizce bir yer gelirmi örgün yada açık öğretim 2 yıllık.bir de meslek liseleri için tercih yaptıktan sonra sınavsız geçiş hakkımızı hala kullanabilirmiyiz.cevaplarsanız sevinirim.

  23. saygılar ben bu sene 2012de anadolu üniversitesi iktisat fakültesine açıköğretim yerleştim. acaba 2013de üniversite sınavına girince okul puanım kırılırmı? önceden kırılmıyormuş ama artık kırılır diyorlar kontejjan çıktı diyorlarda?? lütfen bilenler yardımcı olsun ona göre sınava hazırlanıcam.

  24. ilk tercihlerimde bir yer kazanamadım bilgi.örgün öğretim gelebilirmi.tercih yaptıktan sonra hala geçiş hakkımı kullanma şansım varmı meslek lisesi çıkışlıyım.

  25. selam ben ts 2 de 174 bindeyim 2. öğretim edebiyat istiyorum sizce bu sıralamayla boş kalan yerlere yerleşebilir miyim ayrıca ek tercihler ne zaman başlıyor 🙂 sağolun

  26. slm ben meslek lisesi çıkışlıyım ve bi yere yerleştim kayıtta oldum bizim ek kontenjanlarda seçme hakkımız var mı acaba varsa hangi üniversite açıktanda olsa

  27. merhaba ek kontenjanı sıralamayla yapabilirmiyim gelebilme olsalıgı warmı acaba çünkü çok saçma gelio puan düşük sıralama önde 252 bindeym ama puanım iyi deil lütfen olur diyin 🙁

  28. madem ek yerleştirmede düşürülmeyecek neden bizlere düşürülecek denildi neden bir açıklama yok ne yapılmaya çalışılıyo yazmadığım kimse yok düşürülmeyecekse bir açıklama bekliyhoruz bizleri neden umutlandırdılar):

  29. 2012 ygs de 285 puan aldım.ek kontenjanla atatürk üniversitesi aöf sosyal hizmet bölümünü tercih edebilir miyim? bu bölüm 337 puanla kapattı. 2000 kontenjandan 1466 sı boş kaldı.acaba bu bölümü yazarsam yerleşebilir miyim? cevap bekliyorum.teşekkürler…

          • tercih yapma hakkım var gözüküyor ama adayişlemlerinden yapabiliyorum küçük bir baddeyi atlamışsınız sanırsam bilgi bey

          • bizle bir alakası yok ösymnin kılavuzunda yazan şey bu : 1.2012-ÖSYS Merkezì yerleştirmede bir yükseköğretim programına yerleştirilmiş olan adaylar (açıköğretimin kontenjansız programlarına yerleşenler hariç) ek yerleştirmede tercih yapma hakkına sahip değildir. Ek
            yerleştirmede tercih yapabilmek için, 2012-ÖSYS merkezî yerleştirmede hiçbir yere yerleştirilmemiş veya açıköğretimin kontenjansız programlarına yerleştirilmiş olmak gerekir.

            hiç bir şeyi atladığımız yok yani, rehberlik servisi işletmiyoruz burda bilgimiz dahilinde sorulara cevap veriyoruz. cevaplarımız böyle kesin kaynaklara dayanıyor. hüseyin bey.

  30. Merhaba degerli bilge.. yardiminiza cok ihtiyacim var.. 2 senelik ozel universiteleri tam burslu tercih edecegim tercih zamani basladi. nelere dikkat edeyim. ?

Bir yorum bırakın