YÖK’ten Yeni Yatay Geçiş Kararı (10 Temmuz 2014)

38
7263

YÖK, yatay geçiş ile ilgili olarak yeni kararları içeren metni yayınladı.

Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift AnadalYan Dal ile Kurumlararası Kredi TransferiYapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri uyarınca kurumiçi ve kurumlararası yatay geçiş işlemleri devam etmekte olup, adı geçen yönetmeliğin Ek Madde 1’i uyarınca yapılacak yatay geçişlerde uygulanacak esaslara ilişkin 08.07.2014 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında alınan kararı.

yök yatay geçiş

yök yatay gecis 2

 

Karar metni için tıklayınız.

38 YORUMLAR

    • bu sadece merkezi puanla yatay geçiş için not ortalamasıyla alıyorlar farklı yani bunlar taban puanın düşükse başvuramazsın eşit veya yüksek olacak

  1. saçmalık saçması karar. karar verememişler bence, eksikler var.

    puanım yetse, sınava girdiğim sene istediğim okulu tercih eder güzel güzel okurdum. yatay geçişle falan uğraşmazdım. öncelikle bu kararın hangi yatay geçiş için yapıldığını anlayamadım. 6. maddede belirtilen tarihlere bakılacak olursa genel not ortalamasıyla yapılan geçiş kastediliyor. %40 ÖSYS puanı, %60 ortalama ya da %40 ortalama %60 ÖSYS puanı deseniz yine eyvallah ama geçişte ölçütün sadece ÖSYS puanı olması, sınava girdiğimiz sene yaşadığımız tercih stresinin tekrarından öte değil.
    bizim de kafamızda soru işaretleri oluştu ister istemez. üniversiteler kontenjanları tekrar mı belirleyecek? çünkü bu karara göre yerleşemiyoruz efendim. hatta özellikle yurtdışından öğrenci alımlarının durdurulması gerekiyor zira yurtdışında okuyan öğrencilerin puanı Türkiye’deki okullara yetmiyor. zorlarsanız tam burslular anca olur. e zaten her okul en fazla 7 tam burslu öğrenci alıyor. hepsini alsalar yine kontenjanda açık olur bla bla bla.

    olmadı YÖK. eğer anladığımız gibiyse, hiç mantıklı bir karar olmamış.

    • keşke bu kadar yazana kadar öncesinde düzgün okuyup anlasaydın. bu değişiklikler merkezi yerleştirme puanıyla yapılan yatay geçişler için. ek madde-1 ile yapılan yatay geçişlerin tarihini kontenjanını filan belirliyor. gabnoyla yatay geçiş yapanlar için bir farklılık yok. gene puan ve gabnoya bakılacak onlar için. taban puanına eşit ya da yüksek olması gibi bir şey söz konusu değil yani gabnolu geçişte.

    • yoo yanlış tercih yapmış olabilirsin. istemediğin bir bölümü üste yazdıysan niye onu okumak zorunda olasın. bence son derece doğru bir karar.

  2. merhaba ben 2012 de bir üniversitenin harita mühendisliği programına yerleştim şimdide eski ösym puanımla yatay geçiş yapmak istiyorum benim yatay geçiş yapmak istediğim üniversitedeki program 2013 te açılmış ve öğrenci almış yatay geçiş için başvuru yapabilirmiyim?

  3. Ankara’da bir üniversitede dekan yardımcısı olan bir yakınımın kendi ağzıyla söylediğine göre suriyeli mülteciler için yapılmış bir düzenleme bu arkadaşlar. sınavsız geçiş yapabileceklermiş, hem de karşılıksız burs alarak…. ortada yine büyük bir dolap dönüyor. hakkımızda hayırlısı.

  4. Merhaba tercihler perşembe günü bitcek. Biraz geç haberim oldu merkezi yerleştirme ile yatay geçişten bununlu ilgili bir soru sormak istiyorum. İnşallah tercihler bitmeden cevap yazarsınız çünkü buna göre tercih yapmak istiyorum. Diyelimki ben ankara hukuk okuyorum 1. senem bitti ve 1 dersten kaldım. 2. sınıfa geçerken gazi hukuka girdiğim senede puanım yetiyor ben gazi hukuka geçebiliyor muyum 2. sınıfa. O kaldığım ders olmasına rağmen geçiyorum ve gazidede o dersi sonradan verme şartım oluyor mu ? Yoksa ben o dersten kaldığım için merkezi puanla yatay geçiş şansım hiç olmuyor mu ?

    • alttan ders olması sorununu bazı üniversiteler kabul etmiyor.doğru bilgiyi almak için geçmek üniversitenin öğrenci işleri ile irtibata geçmeni öneririm

  5. merhaba ben yurt dışından geçiş yapıcam. bu yıl kolaylaştırılcak denmişti ama anlamadım. zaten ösym ouanım çok yüksek değil. biri bana açıklayabilir mi?

  6. merhaba arkadaşlar sorularım var kafam da çok karışık ben 2010 da yerleştim bölümümden memnun değilim ve bu sene okulumda resmiyette 4. sınıf görünüyorum din kültürü öğrt.liğine puanım yetiyor 2010 da ama bu sene bölüm kapatıldı geçiş yapabiliyormuyum? ayrıca sosyal bilgiler öğrt.liğine de 2.öğretim tutuyor ama 2010 dan sonra 2.öğretim kapatılmış bölümde, geçiş yapabiliyor muyum? lütfen bilen biri bilgilendirsin.

    • sosyal 2.öğretime geçiş yapamazsın çünkü artk 2.öğretmi yok din desen oda kaldırıldı yani sen bölümünü değiştirdiğin taktirde 1.sınıftan başlıyacaksın

  7. Ben psikoloji 1. Sinif öğrencisiydim bu sene 2. Sinifa gectim ama mimarliga gecmek istiyorum istedigim yer gecen sene ek yerlestirmeyle almis ek yerlestirmeyle almis olmasi sorun olur mu gecmem icin taban puanim yetiyor birde universitelerin sitesinde bu yatay gecisle ilgili hic birsey yok

  8. kontenjan için %30 demiş yani üniversite %30 almak zorunda mı yoksa almayadabilir mi bi üniversite kontenjan 62 kişi o zaman %30 dan 18 kişi eder bu kadar almak zorunda mı??
    ama o bölüme ayırdığı kontenjan 3 nasıl olur?

  9. Meraba lar ben okuduğum bölümden memnun değilim yatak geçiş muhabbet i varmış acaba bunu 1 seneyi okuduktan sonra yazın mi yapacak ve de yapınca sene kaybı mi yaşanacak

  10. ben şu an Türk dili ve edebiyatı ikinci sınıf öğrencisiyim. bu yaz merkezi yerleştirme puanım ile başvuru yaptım kabul edildim ama gitmedim. kazandığım okulda devam ediyorum ama tekrar merkezi yerleştirme puanımla başvurduğum üniversiteye tekrar geçiş yapmak istiyorum . bu mümkün müdür?

  11. merhaba, ben bi sey sormak istiyorum su an tıp fakultesi 1.sınıfım ve devamsızlık yuzunden sınııfta kalcam yazın merkezi yerleştirme puanımla yatay geçiş yapmak istiyorum puanım geçmek istediğim okuldan 2 puan fazla sınıfta kalmam geçmeme engel mi?

  12. Merhaba, ben 2015 OSYM puanıyla(sözel-1) değilde okul birinciliği kontenjanıyla okulu kazandım. Bu yılı Kayseri’de okuyup, 2. Sınıfta Ankara’ya GANO(3.00 üzeri) ile geçiş yapmak istiyorum. Bu arada okulum Erciyes İletişim Fakültesi-Rts bu arada.Ancak o yilki ÖSYS puanım Ankara’da yalnızca gazetecilik bölümüne yetiyordu.Referans ile, ya da rektöre yalvarıp yakarsak, sorunlarımızı dile getirsek; “Allah için desek”…Sizce bana kontenjan ayırırlar mi? Ailemden uzakta bana ilham gelmiyor, ilham gelirse Dünya çapında projeler düşünüyorum.Milletimi, ülkemi çok seviyorum, ülkeme faydalı olmak istiyorum, bu yüzden Ankara’yı istiyorum.Dilekçe, form, vekil, referans her ne yol varsa lütfen bana ulaşın, bilgi verin. Teşekkürler şimdiden.

Bir yorum bırakın